We don't see the things as they are. We see the things as we are.

Vineri a fost o zi mare pentru mine… prima data cand am framantat 😉
Adica am aflat cum se face maiaua (de la mama) in unele partii ii mai spune si dospeala… Din cate am inteles scopul ei e sa ajute la cresterea aluatului… Deci incepem:

Am pus jumate de pliculet dintr-un pachet de drojdie uscata cu jumatate de lingurita de zahar, si vreo 4 lingurite de apa, se amesteca bine si apoi se adauga un pic de faina pana se transforma intr-o pasta ca si smantana, un pic mai groasa, apoi am lasat-o acoperita pe calorifer cam jumate de ora (trebuie sa stea la cald).
Dupa o sa observati ca a crescut si a facut asa besicute… deci dospeala e gata!

Apoi luati cam 250 de grame de faina cu 4 linguri de ulei de masline si un pic de apa si o framantati cam jumatate de ora. Cu cat o framantati mai mult cu atat aluatul va fi mai pufos. O lasati apoi sa creasca la cald,inca vreo ora.

Dupa, o intindeti in foaie subtire-blatul e gata. Nu uitati tava sa o tapetati cu margarina si un pic de faina, altfel se prinde de fund.
Pe ea puteti pune in functie de gust ce condimente doritii… Eu am pus asa:
– am uns blatul cu un pic de ulei de masline, un pic de pasta de tomate si de oregano (sotul meu zice: nu e pizza daca nu are oregano ;), daca va place mai condimentat puteti pune si un pic de piper
– un strat de sunca maruntita
-ciuperci, ardei, taiate subtire
– apoi rosii feliate subtire de tot
Deasupra am ras branza un pic sarata ce o aveam prin frigider, daca aveti puteti pune si masline fara samburi, normal ca inainte de a pune branza rasa 🙂
O puneti la cuptor cam 20-25 de minute la foc mai iute asa…depinde desigur si de cat e bun cuptorul. 🙂
Noi am facut cam 2 portii si s-a consumat toata in 2 zile… deci… e buna rau! 😉
O saptamana usoara si pofta buna!
Cris

Lasă un răspuns

