We don't see the things as they are. We see the things as we are.

Majoritatea locurilor de munca din ziua de azi implica o calitate foarte importanta, rezistenta la stres. Indiferent daca vorbim despre ore lungi petrecute la lucru, termene limita de respectat, un sef plin de pretentii sau efectiv doar multa oboseala acumulata pentru ca evenimente personale ne-au afectat echilibrul toate duc la un singur lucru: o stare puternica de nervozitate, lipsa rabdarii, pierderea poftei de mancare (pentru unii exgerarea poftei de mancare), un somn foarte agitat.

Pe termen lung o astfel de perioada va duce la slabirea sistemului imunitar si invebitabil la tot felul de boli. E felul organismului nostru de a ne spune: heeeei, e timpul pentru o pauza!

In majoritatea cazului fiecare doreste cam aceeasi lucru: o zi care sa aiba 48 de ore sa apucam sa le facem pe toate… deci o doleanta cam imposibila. Ce putem totusi face?

– invatati sa ziceti „nu” persoanelor care vin sa va ceara taman in acel moment in care nu va vedeti capul de treaba ajutorul; indiferent daca e vorba de o coleg/a, prieten/a, sigur va intelege cu proxima ocazie o sa il ajutati, insa nu acum.

– evitati oameni, care va cresc nivelul stresului. Cu toti am observati ca unele persoane au darul de a ne descreti fruntea si a ne face sa zambim si altele ne deprima, incarcandu-ne cu grijile si problemele lor…. Ei bine, evitati sa va intalniti cu cei din din a doua categorie, nu e momentul sa va incarcati si cu problemele lor.

-identificati ce va produce cel mai mare disconfort: sa faceti de mancare? Comandati. Sa faceti curateni? Vine cineva in vizita? Nu, atunci mai poate astepta. Seful obisnuieste sa isi verse nervii pe voi? Inchipuiti-va ca este intr-o postura incomoda, gen fugind pe o strada plina de oameni doar in chiloti. 🙂 Cu siguranta o sa zambiti macar la o astfel de imagine. Alcatuiti o lista cu lucrurile care sunt de facut si taiati fara mila tot ce poate astepta.

– intr-o astfel de perioada evitati sa luati decizii pe termen lung, s-ar putea sa nu fi luat in calcul toate riscurile, datorita: oboselii, furiei, etc.

– un important factor de stres este perfectionismul, cu cat standardul pe care l-am stabilit este mai sus, cu atat nivelul de stres este mai mare. Nimeni nu poate fi perfect 24 de ore din 24! Acceptati lucrurile care nu le puteti schimba. Ganditi-va la imagine in ansamblul.. deste 5-10 ani, ceea ce acum e o problema importanta, va mai conta oare?

-fixati-va un timp pentru relaxare si tineti-va de program, nu sunteti voi oare cei mai importanti? Cui ii sunteti de folos daca va imbolnaviti? Nimanui. Deci treceti acolo pe lista: intalnire cu prietena mea, mers la cafea, ora de aerobic. 😉

– un stil de viata cat mai sanatos va poate ajuta considerabil. Nu sariti orele de somn si nici nu le taiati, o sa reduceti considerabil si reactiile si atentia. Minim 8 ore de somn, e obligatoriu! E adevarat e greu sa iti schimbi stilul de viata peste noapte… insa puteti incepe cu pasii mici, ce ziceti de asta: nu mai sariti peste micul dejun. Nu aveti timp de mancat? Desigur ca inainte de cafea puteti manca o banana, un baton de cereale. Nu e chiar asa mult, asa-i?

Sper ca cele scrise sa va ajute sa infruntati cu mai multa seninitate si forta problemele de zi cu zi… si iubiti-va si respectati-va daca voi nu o faceti, cine o va face pentru voi? 😉

Criss

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: