We don't see the things as they are. We see the things as we are.

Limbajul

Astazi am fost intrebata de ce scriu pe blog, care este scopul acestui blog, la ce foloseste. Primul meu raspuns a fost placerea faptului ca oameni citesc ceea ce eu scriu, cred ca acest lucru a fost ciudat pentru interlocutoarea mea care se uita incurcata la mine, asa i-am raspuns mai simplu: uite imi fac reclama la faptul ca predau limba italiana, lectiile de italiana sunt parti dintr-un curs mai mare. Brusc fata ei a stralucit, asa da! Asta are sens…

Fiecare dintre noi are propriul limbaj, sigur cuvintele sunt aceeasi insa semnificatia lor e diferita si asta se reflecta cel mai mult chiar aici in cadrul cuplului.

Pentru mine limbajul dragostei era limbajul serviciului: imi facea placere sa stiu ca ma pot baza pe partenerul meu sa ma inlocuiasca in treburile casei: sa faca de mancare, curatenie.

Apoi al doilea fel de a imi arata dragostea era sa petrecem timp impreuna, indiferent daca ne uitam la televizor, ne plimbam, jucam remi, plimbam catelul faptul ca le faceam impreuna pentru mine era important.

Al treilea lucru care imi dovedea ca sunt iubita era limbajul cadourilor, indiferent daca era vorba de o floare furata de pe vreun sant (sau gradina unor vecini ;)) sau un parfum scump, faptul ca le primeam era dovada faptului ca se gandea la mine.

Pentru partenerul meu un alt limbaj al iubirii erau atingerile, mangaierile, contactul fizic. Atentie aici nu ma refer la atingerile cu conotatie sexuala, ci la simple gesturi de afectiune, de la imbratisari, la mangaieri sau doar dormitul unul langa altul, era de ajuns sa il faca sa se simta iubit.

Daca pentru tine un simplu „Te iubesc!” ar putea fi de ajuns nu aceeasi lucru e neaparat valabil si pentru partenerul tau. O buna comunicare de obicei rezolva aceasta problema si puteti ajunge la un consens si armonie in cuplul. Lucrurile sunt un pic mai dificile daca nu ne cunoastem si nu stim exact ce ne face sa ne simtim iubiti, insa intelegerea, rabdarea, comunicarea, deschiderea unuia fata de altul sunt esentiale. Nu ezitati in a va comunica dorintele, temerile, in definitiv parteneul oricat ne-ar iubi nu are cum sa ne citeasca gandurile… 🙂

Cris

Lasă un răspuns

