We don't see the things as they are. We see the things as we are.

Egoism?

Copila fiind am fost invatata ca nu e frumos sa te concentrezi pe tine, pe nevoile tale, ca trebuie sa fiu darnica, sa ii ajut pe alti. La asta s-a mai adaugat si religia, care provaduia sacrificiul de sine, si uite asa am invatat, ca sentimentele, nevoile, Eu nu suntem importante, ca locul doi este locul care imi corespunde si multa vreme am ales conditionata de aceasta regula simpla, adanc implantata la mine in subconstient.

Faptul ca toti ne nastem egali, ca toti avem dreptul la fericire, erau idei care le percepeam la nivelul rationalului, insa de fapt in adancul meu, consideram ca e firesc ca eu sa ma sacrific, eram asa de obisnuita sa fiu ignorata, incat nici macar nu imi ridicam intrebari.

Am continuat sa citesc, sa observ lumea, sa invat de la ceilalti, cu mai multa experianta ca mine si….m-am dezvoltat in consecinta am devenit „rea”, mi-am luat in considerare propriul interes, nu mai asteptam ca cineva sa observe ca exist si eu, ceream sa primesc aceeasi drepturi ca si ceilalti. La inceput ma simteam vinovata, ca si cum as fi furat acele lucruri, si micile victorii erau cumva indoite de faptul ca as fi putut sa mai ajut pe cineva, care avea nevoi mai mari ca mine.

In timp, am realizat ca nu e sanatos sa iti desconsideri Eu-l, ca de fapt acest lucru imi face rau, ma umple de frustrare, ca echilibrul perfect este compus din dragostea pentru mine si dragostea pentru ceilalti.

Prea multi ne temem sa fim noi insisi. Asa ca renuntam la visele noastre, la felul nostru de a fi, pentru a imita pe ceilalti, din dorinta de a fi iubiti, acceptati. Credem ca viata e un chin si uitam sa ne distram. Nu e asa ca ati auzit deja aceste cuvinte: „adevaratul risc in viata consta intr-o viata fara riscuri?” Oare la ce credeti ca se refera?

Cris

Lasă un răspuns

