We don't see the things as they are. We see the things as we are.

Modelul

In urma cu ceva timp ma gandeam ca fericirea este un lucru foarte dificil pentru multi dintre noi, motivele sunt diverse, de la probleme de sanatate, la probleme sociale, materiale la ceva mult mai profund la teama de a fi fericiti. Multi dintre noi nu stim de fapt ce ne face fericiti. Cand mi-am pus prima oara intrebarea ce ma face fericita? Am descoperit ca nu stiu raspunsul si mi-a luat cativa ani pana cand am realizat care sunt acele situatii, senzatii, lucruri, oameni care imi dau aceasta senzatie de bine pe care eu o numesc fericire.

Desigur ea are alta definitie pentru fiecare si e firesc sa fie asa, pentru mine daca ar fi sa o definesc asa in cateva cuvinte as zice senzatia de pace interioara, de multumire sufleteasca. Pentru altii ea este strict legata de siguranta financiara, sau de cea afectiva, depinde de nevoile si sistemul de valori al fiecaruia.

In ceea ce priveste relatia de cuplu, as defini fericirea ca fiind armonia in cuplu. Aceasta este foarte greu de obtinut atunci cand nu avem modele pozitive de cuplu. Cand mama si tata se certau, facandu-si reprosuri, cand poate ai fost martora violentei in familie, indiferent daca e vorba de vecini sau de prieteni. Cand des se promoveaza imaginea si ideea ca nu poti avea incredere in partener, si esti invatata de mica ca el „inamicul” e greu sa obtii acea armonie, acea fuziune intre doua persoane care desii impreuna nu se suprapun ci doar se intretaie atunci cand au nevoie de celalalt.

Personal am intalnit foarte putine cupluri care le-as lua ca si model, de la care as dori sa invat cate ceva. De ce aceasta lipsa de modele pozitive? Nu am un raspuns clar. Ce stiu e ca transmitem mai departe ceea ce am fost invatati, deci radacina aceastei „penurii” isi afla raspunsul in trecutul nostru al fiecaruia si al nostru ca si natiune…

Cris

Comments on: "Modelul" (1)

  1. Foarte buna observatie Cris. Nici eu nu am gasit foarte multe modele de cuplu. Ceva de genul „aha” asta e demn de urmat.

    Ceea ce pot eu sa fac este sa imi creez, atat cat imi permite constientul, o relatie buna cu partenerul. 🙂

Lasă un răspuns

