We don't see the things as they are. We see the things as we are.

In urma cu vreo doi ani va scriam despre importanta unei alimentatii sanatatoase… Nu stiu ce ati aplicat voi din ce am scris, insa va pot zice ce am reusit eu sa pastrez din obiceiurile sanatoase: micul dejun in fiecare dimineata, painea neagra, plimbatul cam o ora pe jos (avantaj catelul 😉 evitarea sa gatesc cu prajeli si grasimi… si cam atat.

Zilele trecute am avut parte de o experienta cam neplacuta cu una dintre marcile noastre de iaurturi/ smanatana si m-am decis sa renunt la produsele lactate din comert, si am ales varianta laptelui neprelucrat de la tarani.

Discutand despre alimentatie cu una dintre studentele mele am auzit pentru prima oara de fructele goji si… am decis sa le dau o sansa. Deci despre goji 😉

Goji este cunoscut de peste 2000 de ani in Tibet si folosit in medicina traditionala datorita numeroaselor benficii curative. Localnicii care consuma zilnic sub forme diferite – ca fructe uscate, juice, ceai sau ca ingrediente in mincaruri. Este al doilea in lume ca continut de vitamina C, contine mai mult beta caroten ca morcovii are fier dar este bogat in vitamina B si altele.
Suna bine, nu-i asa? 🙂
Am fost si eu impresionata cand am citit despre beneficiile acestor fructe uscate:
-consolideaza sistemul imunitar;
-reduce tensiunea arteriala;
-antioxidant puternic;

-îmbunătăţeşte vederea;
-scade nivelul de zahar din sange;
-are beneficii asupra tenului;
-hrăneşte ficatul şi rinichii;

-creşte libidoul, activitatea si performantele sexuale;
-oase mai puternice, sânge mai sanatos, scaderea variabilitatii starii de spirit;
-creşte rata metabolica – ducând la o crestere a pierderii în greutate;
-antimutagenic;
-imbunatateste circulatia;
-scădere a incidenţei de accident vascular cerebral, atac de cord, cancer, boala Parkinson, si boala Alzheimer, etc.

Mi-am cumparat o punguta mica, de 100 de grame sa vad ce gust au si daca sunt „digerabile”… bine cam scumputa 100 de grame a fost peste 10 ron. Si ce pot sa va zic sigur e ca taie pofta de mancare… adica era ora 12 si inca nu luasem micul dejun deci e bun in cure de slabit clar. Deci m-am decis sa dau o sansa acestui fruct minune si sa consum timp de o luna de zile cate 30 de grame in fiecare dimineata… o sa va tin la curent cu evolutia organismului si cu ce schimbari am observat…

Un sfarsit de saptamana frumos!

Cris

Lasă un răspuns

