We don't see the things as they are. We see the things as we are.

Dulceata de pepene galben

In ton cu cei care mi-au tot vizitat blogul cautand retete de conserve de legume, de prajituri, am incercat si eu in acest an pentru prima oara dulceata de pepene galben. Nu de alta dar, anul acesta capsunile au fost foarte scumpe si uite deja e toamna si eu nu am facut nici un fel de dulceata. Asa ca am cautat ceva usor de facut, insa cu fructe care imi plac pentru ca marturisesc ca nu sunt mare fan prune desi ele au fost destul de ieftine anul acesta. Deci dulceata de pepene galben si lamaie:

– cam la 1 kg de pepene galben (doar miez normal)
-zeama de la o lamaie
– 500 de grame de zahar…
Pentru ca a iesit cam prea dulce pentru gustul meu, am mai trisat cu vreo 1000 de grame la zahar si am pus zeama de la o lamaie si jumate, insa depinde de gustul fiecaruia.
Cum se face? Simplu: curatati pepenele de coaja, taiati jucatele miezul, adaugati lamaie, zaharul si lasati vreo 3-4 ore sa stea, pana pepenele lasa zeama.
Dupa fierbeti dulceata la foc mic, pana cand se ingroasa, si numai curge cu usurinta de pe lingura, si se formeaza asa ca o lacrima…
Puneti dulceata fierbinte in borcane si puneti borcanele acoperite in paturi sa se raceasca treptat.
Cei care au avut placerea sa guste din dulceata au spus: ca nu s-au prins ca e de pepene pentru ca arata ca si cea de caise (banuiesc ca lamaia a modificat gustul) insa ca e foarte bine si vor si ele sa faca si cel mic… a zis: daca imi fac tema bine, imi mai dai data viitoare? 😉
Deci este recomandata si de ei nu doar de mine….
Spor si pofta buna!
Cris

Lasă un răspuns

