We don't see the things as they are. We see the things as we are.

Trenul

TrenCand eram copil obisnuiam sa calatoresc rar, adevarat, insa calatoaream… cu trenul, drumuri lungi si pline de aventuri, deci asteptam nerabdatoare pe peron sa vina… el, trenul…. si imi tot verificam biletul, ma uitam sa vad la ce peron vine si ma intrebam oare cu cine voi nimeri in compartiment? Stiam ca drumul va fi dificil, insa cumva parca suieratul lui, leganatul rotilor mai indulcea oboseala drumului.

Si acum sunetul lui, al trenului imi aduce aminte de bunici (il auzeam seara din gradina lor si ma intrebam… oare unde merge? oare la ce se gandesc oamenii din el? ce ganduri ii framanta?) nu am aflat niciodata raspunsul, insa sunetul lui ma va readuce intotdeauna la soarele ce apune in gradina bunicilor… la momentul tarziu din noapte cand toti dorm in compartiment si la gandurile mele ce zboara spre alte taramuri…

Stiu ca fiecare isi creeaza propriile ancore, ca fiecare face fata la realitate cum poate, ca suntem fiinte foarte rezistente si ca in mod surprinzator putem face la mai multe decat puteam noi crede sau spera… si da, asa si e… in momentele de durere, de tristete… ne agatam de imagini, sunete, locuri. E ca si cum am invata din nou sa mergem… in fiecare zi o facem in mod firesc si nu ne punem problema ca daca vreau sa inaintez, am nevoie sa pun un picior inaintea altuia, doar o facem, pentru… ca asa e firesc! Insa ce te faci… atunci cand brusc esti cu piciorul in aer si te intrebi… oare eu unde sa il pun jos? Si de ce sa il ridic pe celalalt?

Astazi am nevoie sa ma urc din nou in tren, sa ma ascund in compartiment, sa ascult conversatia partenerilor din drum, sa urmaresc imaginile ce se perinda pe geam si sa visez… 🙂

Cris

Lasă un răspuns

