We don't see the things as they are. We see the things as we are.

Din viata animalelor

catel-bolnavIn ultima perioada (cam o luna jumatate asa) am simtit ca ma dau intr-un roller coaster, cu momente in care am zic ca renunt si altele in care m-am agatat cu putere de speranta. De ce? La inceputul lunii trecute am descoperit ca catelul meu are o tumoare. De unde si cum? De la monta! (atentie propietarilor de masculi, da cainii pot lua boli venerice).

In primavara anului trecut cuc a fost la monta, la vreo 2-3 saptamanii dupa am fost la veterinar pentru ca am observat niste peste ciudate pe burtica lui, respectiv pe penis o iritatie. Veterinarul mi-a dat ceva pentru iritatie, si mi-a zis ca la cei 7 ani ai lui, catelul e batran si deci au inceput problemele cu prostata. Asa ca am tot fost de la un veterinar la altul, am urmat tratamente pentru prostata si ne-am gandit cu argumente pro sau contra daca sa il castram sau nu.

In decembrie, ma uitam linistita la un film si am observat o pata suspecta pe canapea.. de sange. A doua zi fuga la veterinar, altul decat cel obisnuit, unde am fost intrebata din stat: caine dv a fost la monta? In urma unei analize simple de lama, am aflat ca are o tumoare. Deci au urmat injectii direct in vena, pentru a trata tumoare, trebuia sa facem 5, am facut doar 4. De ce? Pentru ca organismul lui a cedat, a incetat treptat sa mai manance si saptamana trecuta s-a opritdin a bea apa…. a trait doar din perfuzii!

Nu vreti sa stiti cat de mult te poate durea sa vezi ca sufera catelul tau si sa nu poti face nimic, sa auzi ca ar trebui sa fie bine, si starea lui sa se tot inrautateasca. 😦 Insa vineri, incet a reinceput sa manance, mai intai fortat, apoi de buna voie, si acum am inceput sa ne punem pe picioare.

Morala din toata povestea? Un veterinar bun face mai mult decat 10 mediocrii, sa nu folosesc cuvinte mai dure. Nu ignorati semnele suspecte ale animalului vostru de companie, pot sa anunte boli foarte serioase, care tratate la timp pot duce la salvarea lui!

Cris

Lasă un răspuns

